Woonzorg Nederland - veel gestelde vragen

Woonzorg Nederland naar Thuiskompas


Waarom sluit Woonzorg Nederland aan bij Thuiskompas?

Woonzorg Nederland wil mensen die op zoek zijn naar een huis zo goed mogelijk helpen. Met één inschrijving op Thuiskompas kun je reageren op de (sociale) huurhuizen van de 9 aangesloten corporaties in Drenthe en omgeving. Het zoekgebied en het aanbod van huizen wordt hierdoor groter.

Wordt de wachttijd nu langer omdat er meer woningzoekenden zijn?

Nee, dit verwachten wij niet. In het begin komen er veel reacties op een vrijgekomen huis. Dan lijkt het of je langer moet wachten op een huis. Het blijkt dat woningzoekenden toch bepaalde voorkeuren hebben die niet zomaar veranderen. Daarom verwachten we dat dit in de praktijk mee zal vallen.

Gelden voor woningzoekenden van Woonzorg Nederland dezelfde regels als voor woningzoekenden van Thuiskompas?

Ja, voor woningzoekenden van Woonzorg Nederland gelden de regels van Thuiskompas.

Ik sta ingeschreven voor één of meer complexen van Woonzorg Nederland in Drenthe of Steenwijk. Maar ik heb geen brief ontvangen over de overgang naar Thuiskompas. Hoe kan dit?

Als het goed is heeft iedere woningzoekende een brief gekregen over de overgang naar Thuiskompas. Natuurlijk kan er altijd iets misgaan met het versturen of bezorgen van fysieke brieven. Heb je geen brief gekregen? Neem dan contact op met Woonzorg Nederland. Een van de bewonersconsulenten kijkt met je mee en helpt je verder.

Activeren


Waarom moet ik mijn inschrijving activeren?

Als je jouw inschrijving niet activeert, kun je niet reageren op huizen. Het activeren van je inschrijving moet eenmalig. Daarna moet je jouw inschrijving ieder jaar verlengen.

Hoe kan ik mijn inschrijving activeren?

Sta je ingeschreven bij Woonzorg Nederland, maar niet bij Thuiskompas? Dan krijg je op 12 maart 2024 een e-mail. Met de link in deze e-mail kun je je inschrijving bij Thuiskompas activeren. Vul ook je inkomensgegevens in. Daarna kun je reageren op huizen op Thuiskompas.

Tot wanneer kan ik mijn inschrijving activeren? En wat gebeurt er als ik niet activeer?

De activeringslink blijft 1 jaar geldig. Zorg ervoor dat je je inschrijving zo snel mogelijk activeert. Activeer je niet op tijd? Dan kun je niet reageren op huizen via Thuiskompas. Bovendien vervalt je inschrijving en verlies je de inschrijftijd die je hebt opgebouwd bij Woonzorg Nederland.

Ik heb geen activeringsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Zit de mail niet in de spam of ongewenste e-mail? Bel dan met de helpdesk van Thuiskompas via 085 – 20 20 007.

Ik kan bepaalde gegevens niet wijzigen, wat moet ik doen?

Je kunt jouw geboortedatum, voorletters, achternaam en geslacht niet zelf wijzigen. Bel hiervoor met de helpdesk van Thuiskompas via 085 – 20 20 007.

Mijn partner is nog niet toegevoegd bij activeren. Hoe kan dit?

We hebben geen (volledige) gegevens ontvangen van je partner. Je kunt je partner alsnog toevoegen bij het activeren.

Ik heb mijn partner later toegevoegd. Waarom heeft mijn partner een kortere inschrijftijd dan ik?

De dag dat je de medewoningzoekende toevoegt wordt de inschrijfdatum van de medewoningzoekende. We hebben je gevraagd om voor de overgang ook de gegevens van de medewoningzoekende aan te leveren. Dit om te voorkomen dat je partner een andere inschrijfdatum krijgt. Helaas hebben wij deze gegevens niet (volledig) van je ontvangen.

Hoe weet ik of de activering van mijn inschrijving is gelukt?

Log in bij Thuiskompas met jouw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord. Als je kunt inloggen, is de activering gelukt. Kun je niet inloggen? Klik dan opnieuw op de activatielink in de activatiemail en doorloop de stappen nog een keer. Lukt dit niet? Bel dan met de helpdesk van Thuiskompas via 085 – 20 20 007.

Inschrijving en inschrijftijd


Moet ik betalen voor mijn inschrijving?

Inschrijving bij Thuiskompas is gratis. Ook het activeren en verlengen van jouw inschrijving kost niets.

Ik sta ingeschreven bij Thuiskompas en bij Woonzorg Nederland. Wat gebeurt er nu met mijn inschrijvingen?

We voegen jouw inschrijvingen samen.  De langste inschrijftijd zetten we op jouw bestaande Thuiskompas inschrijving. Hiervan ontvang je een e-mail ter bevestiging, op het e-mailadres dat bij Thuiskompas bekend is. Log in op Thuiskompas en kijk bij ‘Mijn berichten’ om de gewijzigde inschrijftijd te zien.

Ik sta al ingeschreven bij Thuiskompas, maar heb toch een activatiemail ontvangen. Wat moet ik doen?

Waarschijnlijk kwamen de gegevens bij Woonzorg Nederland niet precies overeen met de gegevens bij Thuiskompas. Daardoor konden we niet zien dat je al een inschrijving bij Thuiskompas had. Je hoeft je inschrijving niet opnieuw te activeren! Bel met de helpdesk van Thuiskompas via 085 – 20 20 007 om de inschrijvingen samen te laten voegen.

Kan ik me meerdere keren inschrijven op Thuiskompas? Bijvoorbeeld als hoofdwoningzoekende en als medewoningzoekende?

Nee, dat kan niet. Je kunt maar 1 keer ingeschreven staan bij Thuiskompas.

Mijn inschrijftijd bij Thuiskompas klopt niet. Wat moet ik doen?

Bel hiervoor met de helpdesk van Thuiskompas via 085 – 20 20 007.

Mijn inschrijving van Woonzorg Nederland is niet overgenomen naar Thuiskompas. Wat moet ik doen?

Bel hiervoor  met de helpdesk van Thuiskompas via 085 – 20 20 007.

Ik kan mijn (voormalig) partner niet verwijderen bij het activeren van mijn inschrijving. Wat moet ik doen?

Bel hiervoor met de helpdesk van Thuiskompas via 085 – 20 20 007.

Zoeken en reageren


Krijg ik vanzelf bericht als ik in aanmerking kom voor een huis?

Nee, je kijkt zelf in het aanbod op Thuiskompas en reageert op een huis dat past bij jouw wensen. Je kunt op maximaal 5 huizen tegelijk reageren.

Het is handig om een tipbericht in te stellen. Je krijgt dan een e-mail (tipbericht) als er een nieuw huis op Thuiskompas komt dat past bij jouw wensen. Je kunt dit instellen via ‘Woonwensen & Tipbericht’ in jouw Thuiskompas account.


Kan ik bij de huizen op Thuiskompas zien hoe groot mijn kans is op dat huis?

Nee, een slaagkans wordt binnen Thuiskompas niet getoond. Je kunt wel zien hoeveel woningzoekenden al hebben gereageerd. En op welke positie je terecht zou komen als je reageert.

Kan ik voorrang (urgentie) krijgen?

Woonzorg Nederland werkt niet met urgentie. Thuiskompas wel. Voor de huizen in Drenthe en Steenwijk van Woonzorg Nederland gelden nu de urgentieregels van Thuiskompas. Kijk voor meer informatie over voorrang (urgentie) op Thuiskompas.

Wil je meer weten over het zoeken en vinden van een huis?

Of over verlengen? Of iets anders? Op veel vragen kun je het antwoord vinden op deze website.

Uitleg

Kom je er niet uit? Kijk bij Contact waar je terecht kunt met je vraag.

Contact met Thuiskompas